maandag 5 april 2010

Ridder


Voor dezelfde vriend als ik de gargoyles heb geschilderd, heb ik ook deze ridder gemaakt. Mathijs is helemaal wèg van ridders en kastelen en toen ik deze ridder bij de keramiekgroothandel zag, heb ik hem gelijk voor Mathijs gekocht. Helemaal geschilderd en toen hij eindelijk klaar was wilde hij hem toch niet meer, want hij heeft erg weinig (zeg maar geen) ruimte in zijn kamer om neer te zetten. Buiten zetten wilde ik dit stuk ook niet, dus wat dan? Rick zag de ridder en wilde hem wel hebben, maar dat wilde Mathijs weer niet! Afijn, dat heeft een jaar geduurd, maar twee maanden geleden zei Mathijs tegen Rick: wil je die ridder nog steeds hebben? Rick wilde wel en zo veranderde hij toch nog van eigenaar. Maar voor Mathijs had ik de kleuren geel en blauw gebruikt in de mantel, veren en schild en dat wilde Rick niet, alles moest zwart. En dus heb ik het zwart gemaakt. En er mocht geen wapen op het schild, maar een doodskop. Heel anders dan anders, maar ik vind hem wel heel erg gaaf geworden en Rick is er ook heel blij mee. De ridder staat dus nu op een ereplaats bij hem in huis!


1 opmerking:

  1. idd heel iets anders, maar wel prachtig, knap hoor, hihi heb niet zoveel geduld meer hiervoor, heb het ook lang gedaan

    BeantwoordenVerwijderen