maandag 5 april 2010

Gargoyles



Al een aantal keren werd er aan mij gevraagd waarom ik nooit wat van mijn werkstukken van het keramiekschilderen hier liet zien. Daar zijn twee redenen voor: ik heb de laatste tijd niet veel gemaakt en punt twee: ik heb er gewoonweg niet eerder aan gedacht om hier iets te plaatsen!!! Ik heb vandaag dus een aantal foto's van mijn mooiste werkstukken van de afgelopen jaren gemaakt en die zal ik hier nu laten zien.
Deze twee gargoyles heb ik in opdracht voor een vriend van ons geschilderd. Ik zou het zelf nooit neer zetten, maar bij hem en zijn inrichting past het heel goed. Het was wel heel leuk om te doen, want om nou zomaar ziets te gaan schilderen doe je ook niet snel. De bovenste toont heel groot, maar is dat dus niet, hij is maar zo'n 15 cm lang en ligt dus met zijn voorpoten over de rand van de plank heen. Hij is helemaal is grijstinten gehouden. De onderste is wel groot, zo'n 50 cm breed en in bruintinten. Deze twee gargoyles staan binnen, ik heb nu van hem de opdracht om nog zo'n stel te maken, maar die komen dan buiten te staan.
Dat is dus het voordeel van keramiek, het kan gewoon buiten staan. Alleen als het meer dan 5 graden gaat vriezen raad ik aan om het dan even binnen (garage/schuur) te zetten. En omdat je met acrylverf schildert is het ook kleurecht en watervast.

Lieve groetjes,

1 opmerking:

  1. Wat een monsters zeg, dat je die durft te beschilderen (hihi). Je hebt het super gedaan ook al is het geheel mijn smaak niet. Ik zou er niet aan kunnen wennen dat ze me elke dag aan zouden staren.

    BeantwoordenVerwijderen