woensdag 13 oktober 2010

Recycle-kaarten

Voor een recycle-swap bij de Kaartenmakers op Yahoo heb ik een poosje allerlei materiaal verzameld. De bedoeling is natuurlijk om zoveel mogelijk recyclemateriaal te gebruiken en zo min mogelijk nieuw.

Als basis voor deze kaart heb ik een stuk karton genomen wat tussen een nieuw t-shirt zat. Daarop heb ik een stuk zilver met wit papier bevestigd wat achter de stempels zat van het Kruidvat. De lintjes komen uit kleding (zit vaak in schouders om het op te hangen), label en kettinkje wat aan nieuwe kleding zat. De onderrand is van een oude (zilverkleurige) kaart. De afbeelding is van een doosje Lipton Russian Earl Grey, ik heb het gemat op een stuk uit hetzelfde doosje. De bloemen zijn daar ook uit gemaakt en uit een oude (zilverkleurige) kaart. De waaier is gemaakt van 2 stukjes zilverpapier uit een sigarettenpakje, knoop en paperclip spreken voor zich. Het enige wat nieuw is op deze kaart is de witte eyelet.

Voor deze kaart heb ik nieuw cardstock gebruikt met daarop een donkergroene envelop waar een kaart voor Tamara in zat. Ook de bloem heb ik daarvan gemaakt door cirkels te snijden met nestabilities. In het midden van de bloem zit een nieuwe brad. Het lila lint komt ook weer uit kleding, de rechthoekjes zijn van pakjes van vloeitjes voor shag uit Oostenrijk. Het grote stuk in het midden is van een oude verjaardagskaart.

Ze zijn aardig gelukt, maar toch niet mijn ding hoor ;-))

Lieve groetjes,

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, de lintjes en die paperclip zo verwerkt op je kaart! Ga ik ook eens doen ! Groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee, ziet er gaaf uit.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig gemaakt Annemiek.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen